בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
לונדון את קירשנבאום 
"אנחנו לא רוצים בהתערבות ההורים בהחלטות מקצועיות" 

"אנחנו לא רוצים בהתערבות ההורים בהחלטות מקצועיות"

 
לונדון את קירשנבאום |
 
לונדון את קירשנבאום

שר החינוך, גדעון סער אומר כי "את בית הספר מנהל המנהל ולא ההורים" • בראיון ל"לונדון את קירשנבאום" לרגל פתיחת שנת הלימודים הוסיף השר כי "לא נכנעים לאלימות או ללחצים תקשורתיים או פוליטיים בכל מה שקשור לניהול המערכת"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

(7:01 דק')

 
"צריך לכבד את המורה ולתת לו כלים. את בית הספר מנהל המנהל ולא ההורים. אנחנו רוצים במעורבות שלהם אבל לא בתהערבות שלהם בהחלטות פדגוגיות או מקצועיות", כך אומר הערב (שלישי) שר החינוך גדעון סער, בראיון לתוכנית "לונדון את קירשנבאום" עם פתיחת שנת הלימודים תש"ע בבתי הספר.

לדברי שר החינוך, "לא נכנעים לאלימות, ולא משנה מאיזה מקור, או ללחצים תקשורתיים או פוליטיים בכל מה שקשור לניהול המערכת ביום יום. אם נדע לתת את הגיבוי למורים ולמנהלים שעושים את העבודה בשטח יום יום כבר לפי דעתי נעשה קפיצה משמעותית".
 
סער התייחס לדפוסי ההתנהלות היום בבתי הספר ואמר כי "היום אני מתרשם שחלק מזמן הלימוד לא נוצל ללימודים בפועל, אלא נוצל לאיזה שהוא שדה מערכה בין מורים לתלמידים. גם ניהול המערכת היה במידה רבה כאוטי. אני חושב שצריך לצאת מהדפוסים האלה לדפוסים קצת פחות ליברליים וקצת יותר שמרניים".

על המגזרים השונים בחברה אמר שר החינוך כי "מבחינה מבנית אני לא חושב שנכון לשים את האוכלוסייה הערבית והחרדית באותו סל. הציבור הערבי שבהחלט יש לו עניין לעשות בגרויות, צריך לדחוף אותו יותר להישגיות. זאת לא היתה המגמה בשנים האחרונות וזה חבל. גם לגבי המגזר החרדי אני מזהה רצון מלמטה להרחיב את המעגל הזה. בדיאלוג עם הציבור החרדי צריך לנסות לקדם את הכיוונים האלה".

סער נשאל גם על החלשת החינוך הכללי ועריקה של סקטור חזק לכיוון בתי ספר פרטיים ואמר כי "יש בעיה שהמערכת המרכזית נחלשת. זו לא גזירת גורל כי יותר מדי שנים איפשרנו לזה לקרות. אני מוכן לנקוט בצעדים שאני חושב שאני יכול לבצע אותם שיכולים לבלום מגמות קיימות".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by